dc.contributor |
Казанский (Приволжский) федеральный университет |
|
dc.contributor.author |
Кондратьева Г.В. |
ru_RU |
dc.date.accessioned |
2018-01-12T09:05:47Z |
|
dc.date.available |
2018-01-12T09:05:47Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/117648 |
|
dc.description.abstract |
Статья посвящается исследованию развития основных форм обучения (классно-урочная система, репетиторство, гувернерство) в пореформенной России. Вскрыты особенности репетиторства и гувернерства, характерные для рассматриваемого временного интервала. |
ru_RU |
dc.description.abstract |
The article analyses the development of the principal forms of teaching (teaching in classrooms, private tutoring and tutorial approach) in the post-reform Russia. The peculiarities of tutoring and tutorial ap-proach, characteristic of the time period, are brought to the attention of the reader. |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
Н.И. ЛОБАЧЕВСКИЙ И МАТЕМАТИЧЕСКОЕ
ОБРАЗОВАНИЕ В РОССИИ |
ru_RU |
dc.subject |
история школьного математического образования |
ru_RU |
dc.subject |
формы обучения |
ru_RU |
dc.subject |
пореформенная Россия |
ru_RU |
dc.subject |
history of maths education |
en_US |
dc.subject |
forms of teaching |
en_US |
dc.subject |
post-reform Russia |
en_US |
dc.title |
ЭВОЛЮЦИЯ ОСНОВНЫХ ФОРМ ОБУЧЕНИЯ МАТЕМАТИКЕ В ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ПРАКТИКЕ ПОРЕФОРМЕННОЙ РОССИИ (1861-1905 гг.) |
ru_RU |
dc.title.alternative |
THE EVOLUTION OF THE PRINCIPAL FORMS OF TEACHING MATHS IN THE EDUCATIONAL PRACTICE OF THE POST-REFORM RUSSIA (1861-1905) |
en_US |
dc.type |
article |
|
dc.identifier.udk |
37(091)(470)''19'' |
|
dc.description.pages |
57-60 |
|