В работе представлены экспериментальные данные, подтверждающие необходимость организации сетевого взаимодействия университет - школа с целью продуктивного обучения студентов направления подготовки 44.04.01 Педагогическое образование. Именно сетевое взаимодействие может в полной мере обеспечить осуществление компетентностностного и деятельностного подходов к подготовке учителя, реализацию которых требует ФГОС. Особую значимость эта форма организации образовательного процесса имеет при подготовке магистров. Целью данного исследования стало cовершенствование организационных условий обучения магистров профиля Химическое образование с целью профессионального становления педагога в условиях образовательного партнерства школы и педагогического вуза. Материалы статьи представляют практическую ценность для преподавателей и педагогического вуза.
The paper presents experimental data confirming the need for organization of network interaction between the university and the school for the purpose of productive training of students in the direction of preparation. 44.04.01 Pedagogical education. Network interaction can fully provide implementation of kompetentnostnostny and activity approaches to training of the teacher which realization is demanded by federal state educational standard. This form of the organization of educational process has the special importance when training masters. The paper provides experimental data to the organizational conditions of training of masters of a profile Chemical education for the purpose of professional formation of the teacher in the conditions of educational partnership of school and pedagogical higher education institution. Materials from the article are of practical value for high school teachers and teachers working pedagogical higher education institution.