Kazan Federal University Digital Repository

МОДЕЛЬ ДИАГНОСТИКИ И ПРОФИЛАКТИКИ БАРЬЕРОВ КОММУНИКАТИВНОЙ КРЕАТИВНОСТИ БУДУЩЕГО УЧИТЕЛЯ

Show simple item record

dc.contributor Казанский (Приволжский) федеральный университет
dc.contributor.author Бариева Хэнэ Раилевна ru_RU
dc.date.accessioned 2017-07-12T13:16:10Z
dc.date.available 2017-07-12T13:16:10Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/115849
dc.description.abstract В статье представлены экспериментальные данные, подтверждающие необходимость профилактики барьеров коммуникативной креативности будущего учителя. Проблема исследования определяется тем, что изучение коммуникативной креативности будущего учителя в рамках образовательного процесса осложнено субъективностью проявления данного явления, так как внутренняя составляющая творческого процесса недоступна исследователю, а творческий продукт, получившийся в рамках работы над решением профессиональных задач в ходе коммуникации можно назвать креативным с точки зрения самого студента или группы студентов. В качестве эмпирических методов исследования были использованы наблюдение, опрос, качественный анализ данных эксперимента. В ходе исследования были выявлены и апробированы методические рекомендации по созданию условий, необходимых для профилактики проявления барьеров коммуникативной креативности будущего учителя. ru_RU
dc.description.abstract The paper provides experimental data to confirm the necessity to correct of manifestation of communicative creativity barriers of a future teacher were revealed and approved. The problem of a research is determined that studying of communicative creativity of a future teacher within educational process is complicated by subjectivity of manifestation of this phenomenon as the internal component of creative process is unavailable to the researcher, and it is possible to call the product which turned out within work on the solution of professional tasks during communication creative from the point of view of the student or group of students. Observation, poll, high-quality analysis of the experiment data were used as empirical methods of a research. During the research methodical recommendations about creation of the conditions necessary for prevention of manifestation of communicative creativity barriers of a future teacher were revealed and approved. en_US
dc.relation.ispartofseries Педагогическое образование в изменяющемся мире ru_RU
dc.subject коммуникативная креативность ru_RU
dc.subject коммуникативная креативность будущего учителя ru_RU
dc.subject студент-бакалавр педагогического направления ru_RU
dc.subject барьеры коммуникативной креативности ru_RU
dc.subject профилактика барьеров коммуникативной креативности ru_RU
dc.subject communicative creativity en_US
dc.subject communicative creativity of a future teacher en_US
dc.subject a student bachelor of the pedagogical direction en_US
dc.subject barriers of communicative creativity en_US
dc.subject prevention of barriers of communicative creativity en_US
dc.title МОДЕЛЬ ДИАГНОСТИКИ И ПРОФИЛАКТИКИ БАРЬЕРОВ КОММУНИКАТИВНОЙ КРЕАТИВНОСТИ БУДУЩЕГО УЧИТЕЛЯ ru_RU
dc.title.alternative THE MODEL OF DIAGNOSTICS AND BARRIERS PREVENTION OF COMMUNICATIVE CREATIVITY OF A FUTURE TEACHER. en_US
dc.type article
dc.identifier.udk УДК 378
dc.description.pages 85-88


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics