в статье обсуждается актуальная проблема синергии математического образования в школе и вузе в контексте диалога культур и интеграции знаний. Предложена концептуальная модель синергии математического образования, которая создает определенную научную и практическую платформу для реализации управляемого развития и саморазвития обучаемых. Выделены методологические подходы, которые специфичны для проецируемой модели. Установлено, что синергия математического образования может быть обеспечена интеграцией знаний в контексте диалога культур. Представлены базовые положения концепции интеграции гуманитарного, информационного, математического и естественнонаучного образования в контексте диалога культур. Выявлены уровни реализации синергии математического образования.
the article contemplates the actual problem of the synergy of mathematical education in schools and universities in the context of intercultural dialogue and integration of knowledge. A conceptual model of the synergy of mathematical education is offered. This model creates a certain scientific and practical Platform for implementation of controlled development and selfdevelopment of trainees . The accent is given to the methodological approaches that are specific to this model. It has been established that the synergy mathematics education can be achieved the integration of knowledge in the context of the dialogue of cultures. The basic provisions of concept of integration of humanitarian, information, mathematics and science education in the context of the dialogue of cultures are presented in this article. The levels of realization of the synergies of mathematics education are find out.