Kazan Federal University Digital Repository

СТУДЕНЧЕСКИЙ ФЕСТИВАЛЬ КАК МЕДИАОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ФОРМА ВИЗУАЛЬНОЙ КОММУНИКАЦИИ

Show simple item record

dc.contributor Казанский (Приволжский) федеральный университет
dc.contributor.author Онкович Артем Дмитриевич ru_RU
dc.date.accessioned 2015-10-21T09:03:35Z
dc.date.available 2015-10-21T09:03:35Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/30205
dc.description.abstract Интерактивное обучение как форма образовательного процесса оптимизирует сущность, содержание и структуру педагогиче- ских взаимовлияний. Во время таких занятий его участники учатся кри- тически мыслить, решать сложные проблемы на основе анализа обсто- ятельств и соответствующей информации, анализируют альтернативные мнения, принимают взвешенные решения, дискутируют, общаются с ин- тересными личностями. В наше время, когда активно развиваются медиа- образовательные технологии, следует обратить особое внимание на их ин- терактивность. Более того, трехлетний опыт проведения всеукраинских студенческих фестивалей "Издательский NON-STOP" побуждает гово- рить о новой форме интерактивного медиаобучения - коллективном по- гружении в будущую профессию, о фестивале как жанре интерактивного обучения. Считаем, что студенческие профессионально ориентированные фе- стивали можно рассматривать как медиаобразовательные формы визуаль- ной коммуникации. ru_RU
dc.description.abstract Interactive learning as a form of educational process optimizes the nature, content and structure of pedagogical mutual influences. During such sessions participants learn to think critically, solve complex problems based on analysis of the circumstances and relevant information, get acquainted with alternative views, make informed decisions, debate and discuss with interesting people. Nowadays, when the media education technologies are rapidly developing, it is necessary to pay special attention to their interactivity. Moreover, a three-year experience of carrying out the Ukrainian student festivals "Publishing NON-STOP" encourages to talk about a new form of interactive media education, that is, collective immersion in a future profession, about the festival as a genre of interactive learning. We believe that the students? professionally oriented festivals can be considered as media educational forms of visual communication. Keywords: visual communication, media education technology, online learning, student festival, immersion into future profession. en_US
dc.relation.ispartofseries Визуальная коммуникация в социокультурной динамике ru_RU
dc.subject визуальная коммуникация ru_RU
dc.subject медиаобразовательная технология ru_RU
dc.subject интерактивное обучение ru_RU
dc.subject студенческий фестиваль ru_RU
dc.subject погружение в будущую профессию. ru_RU
dc.subject visual communication en_US
dc.subject media education technology en_US
dc.subject online learning en_US
dc.subject student festival en_US
dc.subject immersion into future profession. en_US
dc.title СТУДЕНЧЕСКИЙ ФЕСТИВАЛЬ КАК МЕДИАОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ФОРМА ВИЗУАЛЬНОЙ КОММУНИКАЦИИ ru_RU
dc.title.alternative STUDENTS FESTIVAL AS A MEDIA EDUCATIONAL FORM OF VISUAL COMMUNICATION en_US
dc.type article
dc.identifier.udk 18
dc.description.pages 514-520


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics