Электронный архив

The role of creative musical activity in learning foreign languages

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Karabulatova I.
dc.contributor.author Ldokova G.
dc.contributor.author Bankozhitenko E.
dc.contributor.author Lazareva Y.
dc.date.accessioned 2022-02-09T20:42:35Z
dc.date.available 2022-02-09T20:42:35Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.issn 1871-1871
dc.identifier.uri https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/169735
dc.description.abstract The purpose of the study is to measure the impact of creative musical activity on the success of foreign language learning by children. The sample consisted of 42 participants; the average participant age was 4.5 years. The duration of the experiment was 20 weeks (45-minute classes). The results of the study of the pre- and post-tests and observations showed an improvement in the quantitative indicators of students, whose grade point average reached 4. 51-90% of the participants learned to understand English and answer questions. The study can be useful for foreign language teachers and administrations of primary and language schools.
dc.relation.ispartofseries Thinking Skills and Creativity
dc.subject Creativity
dc.subject English songs
dc.subject Musical activity
dc.subject Musical stories
dc.subject Teaching children a foreign language
dc.title The role of creative musical activity in learning foreign languages
dc.type Article
dc.relation.ispartofseries-volume 41
dc.collection Публикации сотрудников КФУ
dc.source.id SCOPUS18711871-2021-41-SID85112334897


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

  • Публикации сотрудников КФУ Scopus [24551]
    Коллекция содержит публикации сотрудников Казанского федерального (до 2010 года Казанского государственного) университета, проиндексированные в БД Scopus, начиная с 1970г.

Показать сокращенную информацию

Поиск в электронном архиве


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись

Статистика