Электронный архив

The principle of humanism—the fundamental principle of inclusive education

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Nabiullina R.
dc.date.accessioned 2018-09-18T20:29:57Z
dc.date.available 2018-09-18T20:29:57Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.issn 1918-7173
dc.identifier.uri https://dspace.kpfu.ru/xmlui/handle/net/140519
dc.description.abstract © 2015, Review of European Studies. All right reserved. The article considers the development of humanistic approach in inclusive education. Inclusive education development and its reflection in regulatory documents in Russia and abroad are presented from historical retrospective point of view. To solve the given problem the professional community puts forward a number of objectives. These objecives are being implemented in several directions. One of the directions is the application of modern means and technologies. The introduction of interactive technologies is supposed to use interactive equipment and specialized software which help to establish child’s contacts with adults and other children in the group.
dc.relation.ispartofseries Review of European Studies
dc.subject Case-method
dc.subject Case-studies
dc.subject Humanistic approach
dc.subject Inclusive education
dc.subject Integration
dc.subject Interactive technologies
dc.title The principle of humanism—the fundamental principle of inclusive education
dc.type Article
dc.relation.ispartofseries-issue 4
dc.relation.ispartofseries-volume 7
dc.collection Публикации сотрудников КФУ
dc.relation.startpage 73
dc.source.id SCOPUS19187173-2015-7-4-SID84922928545


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

  • Публикации сотрудников КФУ Scopus [24551]
    Коллекция содержит публикации сотрудников Казанского федерального (до 2010 года Казанского государственного) университета, проиндексированные в БД Scopus, начиная с 1970г.

Показать сокращенную информацию

Поиск в электронном архиве


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись

Статистика